Yleiset ehdot – Magazine Promotion Services Ab Oy

Päivitetty 4.9.2023

Löydät eri kustantajien tilaus- ja käyttöehdot klikkaamalla tästä.

1. Yleistä

1.1 Lehtikuningas.fi, Lehtiapaja.fi, Lehtitukku.fi ja Tidningsmagasinet.se ovat osa Magazine Promotion Services Ab Oy:ta.  (”MPS” tai ”Verkkosivusto” tai ”me”). Sovellamme ensisijaisesti ehtoja, joista säädetään Suomen etäsopimuksia ja liiketilojen ulkopuolella tehtäviä sopimuksia koskevassa laissa sekä Suomen kuluttajakauppaa koskevassa laissa.

1.2 Alaikäiset eli alle 18-vuotiaat henkilöt eivät saa tehdä tilauksia tai tilata tuotteita MPS:n verkkosivustoilla ilman huoltajalta saatua lupaa.

1.3 MPS:n verkkosivustojen välityksellä tehdyt lehtitilaukset ovat määräaikaisia, ellei tarjouksessa ole erikseen ilmoitettu kestotilaus. Tilauksen kesto ja tilattujen numeroiden lukumäärä ilmoitetaan tilausvahvistuksessa.

1.4 Huomaathan, että tietyt sähköiset palvelut jatkuvat toistaiseksi voimassa olevina tilauksina, jotka täytyy irtisanoa ottamalla yhteyttä kyseiseen palveluun. Jos tarjous koskee tilausta, joka täytyy irtisanoa erikseen, tästä ilmoitetaan selvästi tuotesivulla sekä tilausvahvistuksessa, joka lähetetään tilaajalle, kun tilaus on käsitelty.

1.5 MPS voi toimittaa tilauksia ainoastaan Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin. Tilauksia, joiden toimitusosoite on Suomen ulkopuolella, ei siksi käsitellä.

2. Maksaminen

Maksaminen Klarnan välityksellä
2.1 Jos maksat tilauksen tai tuotteen Klarnan välityksellä, sinulta ei peritä ylimääräistä käsittelymaksua. Maksukorteiksi hyväksymme tällä hetkellä vain seuraavat: VISA, VISA Electron, MasterCard ja Maestro. Kun teet korttimaksun, maksupalvelun tarjoaja Klarna käsittelee maksusi nopeasti ja turvallisesti. Voit tutustua Klarnan ehtoihin täällä

2.2 Kaikki tiedot lähetetään Klarnalle salattuina käyttämällä suojattuja palvelimia (SSL/HTTPS).

2.3 Huomaathan, että Klarnan tarjoama ”osta ensin – maksa myöhemmin” -vaihtoehto ei koske lehtitilauksia. Kustantaja päättää, milloin lehtitilaus alkaa. Alkamisaika voi vaihdella. Yleensä tilaus alkaa vasta Klarnan laskun eräännyttyä. Toisin sanoen lasku täytyy maksaa, ennen kuin lehti toimitetaan.

2.4 Jos maksusi käsittelijänä on Klarna, esitä mahdolliset maksuun tai maksumuistutuksiin liittyvät kysymykset suoraan Klarnalle. Voit ottaa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun seuraavan sivun kautta: Klarna asiakaspalvelu.

Maksaminen kustantajan lähettämällä laskulla
2.5 Jos valitset lehtitilauksen maksutavaksi ”kustantajalasku”, saat tilauslaskun suoraan kustantajalta. Tässä tapauksessa maksu suoritetaan suoraan lehden kustantajalle. Lasku lähetetään ja se täytyy maksaa tilauksen alkaessa. Jos tilaat ulkomaisen lehden, jonka laskutus on kustantajan vastuulla, lasku täytyy maksaa, ennen kuin tilaus voi alkaa.

2.6 Jos sinulla on kysyttävää kustantajan lähettämästä laskusta, ota yhteys kustantajan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot ilmoitetaan tilausvahvistuksessa, joka lähetetään tilauksen yhteydessä käytettyyn sähköpostiin, kun tilaus on käsitelty.

2.7 Kustantaja laskuttaa kestotilausten jatkotilauskaudet aina itse.

3. Peruutusoikeus

3.1 Lehtitilauksien peruutusoikeus on voimassa 14 päivän ajan, kuten Suomen etäsopimuksia ja liiketilojen ulkopuolella tehtäviä sopimuksia koskevassa Kuluttajansuojalaissa säädetään. Tämä tarkoittaa, että sinulla kuluttajana on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa päivästä, jona vastaanotit tavaran, eli päivästä, jona ensimmäinen lehtinumero toimitettiin. Tilauksen peruutus tehdään lehden kustantajalle.

3.2 Jos tilaat digituotteen MPS:n verkkosivustolla, sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

3.3 Huomaathan, että ulkomaisten tilausten peruutussäännöt vaihtelevat. Esimerkiksi EU:n ulkopuolelta tilattujen lehtien osalta kauppaa ei ole mahdollista peruuttaa 14 päivän kuluttua ostohetkestä, eivätkä ulkomaiset kustantajat palauta tilauksista suoritettuja maksuja.

3.4 Jos ostat arvokoodin sähköistä tuotetta tai suoratoistopalvelua varten, sinulla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa ostohetkestä. Peruutusoikeus on voimassa vain, jos arvokoodia ei ole lunastettu. Kauppaa ei voi peruuttaa arvokoodin lunastamisen jälkeen, sillä koodi on jo käytetty. Lunastettua arvokoodia ei voi siirtää toiselle henkilölle. MPS-verkkosivustolla myydyt arvokoodit voi lunastaa vain palvelujen suomalaisilla verkkosivustoilla.

3.5 Huomaathan, että peruutusoikeus ei koske lehtien tai aikakauslehtien irtonumeroista tehtyjä sopimuksia tai tilauksia.

3.6 Jos haluat käyttää peruutusoikeuttasi, ilmoita asiasta kustantajalle. Ilmoitus täytyy lähettää viimeistään 14 päivän kuluttua lehden vastaanottamisesta. Ilmoita sähköpostiviestissä nimesi, osoitteesi ja tilausnumero. Peruutusoikeus koskee vain tuotteita, jotka ovat samassa kunnossa kuin vastaanottohetkellä. Vastaat itse tuotteen palauttamisesta aiheutuvista toimitusmaksuista.

3.7 Palautuksen täytyy saapua viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun asiakaspalvelu on vastaanottanut kohdassa 3.6 tarkoitetun ilmoituksen. Kun olemme käsitelleet palautuksen, suoritamme maksunpalautuksen mahdollisimman pian, joka tapauksessa viimeistään 10 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta.

4. Noutamatta jääneet lähetykset

Jos et nouda sinulle lähetettyä kirjettä tai pakettia, perimme sinulta alkuperäisestä toimituksesta, palautuksesta ja käsittelystä aiheutuneet kulut. Perittävät kulut ovat yhteensä enintään 5 euroa. Summa pidätetään noutamattoman tuotteen maksupalautuksesta.

5. Reklamaatio MPS-verkkosivustolla tehdystä tilauksesta

5.1 Jos saat muun lehden kuin sen, jonka olet tilannut, ota yhteys asiakaspalveluumme.

5.2 Jos olet tilannut kauttamme ulkomaisen lehden eikä lehteäsi ole toimitettu, ota yhteys suoraan asiakaspalveluumme. Yleensä hyvitämme toimittamatta jääneet numerot pidentämällä tilauksen voimassaoloaikaa. MPS ei voi taata, että toimittamatta jääneet numerot toimitetaan myöhemmin.

5.3 Jos vastaanottamasi lehti on vahingoittunut, ota yhteys lehden kustantajaan.

5.4 Jos luvattua lahjaa ei toimiteta, ota yhteys lehden kustantajaan. Ellei tilaushetkellä ole muuta sovittu, kustantaja lähettää yleensä lahjan laskun maksajalle, kun lasku on maksettu.

5.6 Emme yleensä pysty sanomaan, milloin tai miten kustantaja lähettää mahdollisia lahjoja. Voit tiedustella lahjojen toimittamisesta suoraan oman lehtesi kustantajalta. Kustantajan yhteystiedot ilmoitetaan tilausvahvistuksessa. Voit tarkistaa yhteystiedot myös osoitteesta Asiakaspalvelu.

6. MPS-verkkosivustolla ostettua tuotetta koskevat reklamaatiot

6.1 Jos tilaamasi tuote on vahingoittunut tai viallinen toimitushetkellä, ota mahdollisimman pian yhteys suoraan kustantajan asiakaspalveluun. Reklamaatio täytyy tehdä kohtuullisessa ajassa siitä, kun havaitsit tai sinun olisi pitänyt havaita tavaran vahingoittuminen tai vika. Katsomme, että valitus on tehty kohtuullisessa ajassa, jos valitus tehdään kahden kuukauden kuluessa. Sinulla on kuluttajana oikeus tehdä tavarasta reklamaatio kolmen vuoden kuluessa ostopäivästä.

6.2 Muistathan, että vahingoittuneista lehdistä on ilmoitettava kustantajan asiakaspalveluun. MPS ei käsittele vahinkoilmoituksia.

6.3 Jos reklamaatio hyväksytään, MPS vastaa palautuksesta aiheutuvista toimituskuluista.

6.4 MPS hyvittää virheen asiakkaalle ensisijaisesti lahjakortilla.

7. MPS-verkkosivustolla tehdyn tilauksen toimittaminen

7.1 MPS ei voi ilmoittaa sinulle tarkkaa päivää, jona tilaamasi lehti toimitetaan. MPS välittää tilaukset eri kustantajille, joiden kanssa teemme yhteistyötä. Emme voi vaikuttaa kustantajien julkaisuaikatauluihin. Toimitusaika on 2–17 viikkoa julkaisupäivästä ja kustantajan prosesseista riippuen. Lehtitilaus alkaa aina aikaisintaan seuraavasta ilmestyvästä numerosta, ei koskaan aiemmin ilmestyneestä.

7.2 Jos tilaamaasi lehteä ei toimiteta sinulle tilausvahvistuksen mukaisesti, ota ensisijaisesti yhteys lehden kustantajaan.

7.3 Otathan huomioon, että ulkomaisten lehtien toimitusajat ovat pidempiä, sillä ulkomaiset kustantajat kirjaavat uusia tilauksia yleensä huomattavasti hitaammin kuin kotimaiset kustantajat. Myös ulkomaisten kustantajien maksukäytännöt ovat erilaisia ja voivat viedä enemmän aikaa. MPS ei voi vaikuttaa näihin käytäntöihin.

7.4 Jos haluat muuttaa tilauksen toimitusosoitetta, ota yhteys kustantajan asiakaspalveluun. Jos kyseessä on Klarnan välityksellä maksettu ulkomainen lehtitilaus, MPS käsittelee osoitteenmuutoksen. Otathan huomioon, että ulkomaisen kustantajan tilausta koskevan osoitteenmuutoksen käsittely kestää yleensä noin kolme kuukautta. Suosittelemmekin käyttämään postin tarjoamaa edelleenlähetyspalvelua (postin siirtoa), jotta lehtesi toimitetaan varmasti oikeaan osoitteeseen.

8. MPS-verkkosivustolla ostetun tuotteen toimittaminen

8.1 Tuotteiden toimitusajat vaihtelevat. Lisätietoja tuotteesi toimitusajasta on tilausvahvistuksessa. Varastossa olevat tuotteet toimitetaan yleensä tilausvahvistuksessa ilmoitetussa ajassa. Huomaathan, että tilausvahvistuksessa ilmoitettu toimitusaika on arvio toimitusajasta. Jos toimitusaikaa ei ole vahvistettu 30 päivän kuluessa tilauksesta, sinulla on oikeus purkaa kauppa.

8.2 Jos toimitus on tarkoitus noutaa noutopisteestä, nouda tilaus ilmoitettuun määräaikaan mennessä. Huomaathan, että peruutusoikeus ei koske lunastamattomia lähetyksiä. Lisätietoa veloituksista, joita teemme noutamatta jääneistä lähetyksistä, on edellä kohdassa 4.

8.3 Vastuullasi on varmistaa, että tilausvahvistuksessa annetut tiedot pitävät paikkansa. Tarkista tilausvahvistuksesta, että toimitusosoitteen kohdalla on vastaanottajan nimi.

9. Korvausvelvollisuus

9.1 MPS ei ole korvausvelvollinen lehdistä, jotka tilaajalta jäävät saamatta siksi, että kustantaja tai lehti asetetaan konkurssiin tilausjakson aikana. Jos kyseessä on ulkomaisen kustantajan konkurssi, noudatamme kustantajan käytäntöjä. Useimmiten tilausmaksua ei palauteta tilaajalle.

9.2 MPS ei ole korvausvelvollinen myöskään lehdistä, jotka kustantaja päättää vetää pois / lopettaa käynnissä olevan tilausjakson aikana. Tässä tapauksessa MPS kehottaa ottamaan yhteyttä kustantajaan.

9.3 MPS ei ole korvausvelvollinen myöskään lehdistä, joita ei toimiteta kustantajan tilausehtojen mukaisesti. Syynä voi olla esimerkiksi se, että kustantaja soveltaa tilauksiin karenssiaikaa.

9.4 MPS ei ole vastuussa loppuunmyynneistä eikä mahdollisista kuviin liittyvistä virheistä ja/tai kirjoitusvirheistä verkkosivustoilla www.lehtikuningas.fi/, https://www.lehtiapaja.fi/, https://www.lehtitukku.fi/fi tai https://www.tidningsmagasinet.se/  (”Verkkosivustot”). MPS pidättää oikeuden korjata mahdolliset virheet ja muuttaa tai päivittää tietoja milloin tahansa. MPS ei ole vastuussa Verkkosivustoilla esitetyistä tiedoista, jotka ovat peräisin kolmansilta osapuolilta.

10. Henkilötiedot

10.1 Verkkosivustot ovat osa Magazine Promotion Services Ab Oy:ta. Jos MPS käsittelee henkilötietoja toimittamiensa palvelujen ja tuotteiden yhteydessä, henkilötietojen käsittelystä vastaava rekisterinpitäjä on Magazine Promotion Services Ab Oy.

10.2 Noudatamme henkilötietojesi käsittelyssä aina Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta (EU) 2016/679 (”tietosuoja-asetus”), muita meihin sovellettavia tietosuojaa koskevia säädöksiä sekä valvontaviranomaisen sitovia päätöksiä ja määräyksiä. Lisätietoa asiakkaiden henkilötietojen käsittelystä on asiakkaiden henkilötietojen käsittelyä koskevassa MPS:n käytännössä, joihin voit tutustua osoitteessa Tietosuojaseloste.

11. Lahjakortti

11.1 Lahjakortti on arvoa sisältävä maksuväline. Jos lahjakorttisi tai lahjakorttikoodisi katoaa, MPS ei hyvitä sitä uudella lahjakortilla tai lahjakoodilla. Lahjakortti hyväksytään oston maksuvälineenä.

11.2 Lahjakorttimme ovat voimassa yhden vuoden ajan hankintahetkestä. MPS ei ole vastuussa kolmannelta osapuolelta ostetuista lahjakorteista, joiden voimassaoloaika on tavallista lyhyempi. Vanhentuneen lahjakortin voimassaoloaikaa ei jatketa.

11.3 Lahjakortilla voi lunastaa MPS verkkosivuston valikoimaan kuuluvan tilauksen tai tuotteen, jonka maksutavaksi hyväksytään lahjakortti. Muutamien tilausten kohdalla kustantaja on päättänyt hyväksyä ainoastaan kustantajan omat laskut. Siksi näitä tilauksia ei voi maksaa lahjakortilla.

11.4 MPS ei ole korvausvelvollinen lehdistä, jotka kustantaja päättää vetää pois / lopettaa käynnissä olevan tilausjakson aikana. Kehotamme ottamaan asiassa yhteyttä suoraan kustantajaan. Tässä tapauksessa MPS ei hyvitä lahjakortin arvoa eikä anna tilalle uutta lahjakorttia.

11.5 Lahjakorttia ei voi vaihtaa käteiseksi tai palauttaa.

11.6 Lahjakorteista ei anneta alennusta.