Hyvinvointi

Vuoden 2019 liikuntatrendit

fredag 11 januari, 2019 @ 11:09
0
Mitkä treenimuodot ovat pinnalla vuonna 2019? Mitkä ovat tämän vuoden liikuntatrendit? Aloita vuosi treenaaten, inspiroidu uusista lajeista ja pääset kesäkuntoon kuin huomaamatta innostavan uuden treenin parissa!

1. Kotijumppa
Aika on kortilla, eikä salille huvita mennä töiden jälkeen. Tämä on monille tuttu tunne nykypäivänä. Sen vuoksi ei olekaan vaikea uskoa, että kotona tehtävä treeni on yksi nousevista trendeistä vuonna 2019. Kotona voi helposti treenata YouTube-videon avustuksella tai itsekseen vaikka kuminauhan tai käsipainojen avulla. Kekseliäs tekee vaikka mopinvarresta treenivälineen keppijumppaa varten!

Treeni


2. HIIT eli kovatehoinen intervallitreeni
HIIT on ollut pinnalla jo jonkin aikaa ja pitää pintansa suosikkitreenimuotojen joukossa myös vuonna 2019. Se on yksi trendikkäistä aikaa säästävistä treenimuodoista: HIITin tarkoituksena on tehdä treeni täysillä tehoilla lyhyessä ajassa. Vartin HIIT-treenistä voi saada saman hyödyn kuin tunnin lenkistä!

Jooga


3. Mindfulness ja henkinen hyvinvointi
Vuoden 2019 ennustetaan olevan se vuosi, jolloin mindfulnessia ja muita henkisestä hyvinvoinnista huoltapitäviä lajeja aletaan pitää hyvinvoinnille yhtä tärkeinä kuin fyysisiä lajeja. Kehosta ja mielestä huolehtiminen kokonaisuutena mietityttää yhä useampia ja meditaatio, jooga ja muut rauhalliset lajit antavat vastapainoa arjen kiireelle ja voimalajeille.

Pääset tarkastelemaan liikunta- ja treenilehtien valikoimaamme tästä!
Tykkää ja jaa
Kesä on täällä ja ulkoilu on ihanampaa kuin koskaan! Retkeilystä on viime vuosina tullut aina vain suositumpi ajanviete, ja syystäkin. Voisi sanoa, että parempaa harrastusta mielelle ja keholle ei löydy. Liikkuminen raikkaassa ulkoilmassa ja kauniissa luonnonmaisemissa, varsinkin näin kesällä, on lähestulkoon lyömätön aktiviteetti. Mikä parasta, sitä voi tehdä yhdessä isommankin porukan kanssa täysin ilmaiseksi!

Luonto

Jos kaipaat vinkkejä ja neuvoja retkeilyyn liittyen, voimme lämpimästi suositella Retki-lehteä. Retki-lehti on Suomen suosituin outdoor-lehti, eikä syyttä. Se käsittelee kaikkea retkeilyyn liittyvää, kuten varusteita, matkakohteita, reittejä, ja tapahtumia. Kiinnostavien henkilötarinoiden kautta pääset lukemaan myös muiden retkeilijöiden kokemuksista maailman eri kolkista.

Vaellus_retki


Koska Retki-lehti ilmestyy 10 kertaa vuodessa, se käsittelee retkeilyä tasaveroisesti kaikkina eri vuodenaikoina. Lisäksi uudistumisen myötä Retki-lehti on nyt entistä suurempi ja näyttävämpi ja helppolukuisempi!

Tulevia teemoja Retki-lehdessä:

Nr 5-6 (7.6.): Uudistuvan ulkonäön myötä Retki-lehdestä tulee aiempaa kuvallisempi, ilmavampi ja luettavampi. Tämä lehti on kesän tuplanumero, jossa keskitytään muun muassa Riihimäen erämessuihin ja Lapin retkeilykohteisiin. Testiin pääsevät kahden hengen vaellusteltat.

Nr 7 (9.8.): Testissä vaellusrinkat ja paljon vaellustarinoita.

Nr 8 (13.9.): Testataan retkeilijän kumisaappaita ja tutustutaan bushcraft-retkeilyyn.

Nr 9 (18.10.): Testissä avotulimajoitteet eli perinteiset laavut ja louteet.

Retki

Tilaa Retki-lehti täältä.
Tykkää ja jaa

5 uudenvuodenlupausta

fredag 29 december, 2017 @ 15:39
0
uusi vuosi



Nyt on taas se aika vuodesta, kun luvataan aloittaa elämäntaparemontti ja pistetään kaikki elämässä uusiksi. Tai ainakin yritetään. Monet uuden vuoden lupaukset kaatuvat siihen, että muutos on yksikertaisesti liian iso toteutettavaksi kertarysäyksellä. Parhaat lupaukset ovat sellaisia, jotka innostavat ja tuntuvat helpolta toteuttaa. Pienistä puroista syntyy suuri joki ja elämänlaatu paranee pikkuhiljaa.


1. Syö enemmän marjoja ja vihanneksia. Jos haluaa esimerkiksi ryhtyä kasvissyöjäksi, on helpompaa aloittaa lisäämällä kasviksia ruokavalioon, kuin jättää liha pois ja sitten miettiä, että mitäs niitä kasvisvaihtoehtoja olikaan. Ruokavalion muutosta ei aina tarvitse ajatella karsimisen kautta. Aloita kokkaamalla kasvisruokaa kerran viikossa, kaksi kertaa viikossa, kolme kertaa viikossa jne.

2. Liiku enemmän. Seisomaan nouseminen ja jaloitteleminen ennalta ehkäisevät monia terveysriskejä. Etenkin jos olet toimistotyössä jaloitteleminen, venytteleminen ja kaikki pienetkin liikkumiset ovat hyväksi. Se tekee hyvää keholle, mutta myös piristää. Kokeile myös kävellä portaat hissin sijaan. Kävele töihin tai kauppaan tai harrastuksiin ainakin kerran viikossa. On helpompaa miettiä päivä kerrallaan, että mitä ylimääräistä hyötyliikuntaa voi lisätä peruspäivään. Jos päättää etukäteen, että tammikuussa kävelen päivittäin töihin ja vuoden ensimmäisellä viikolla räntäsade piiskaa naamaa on parempi ja tekee mieli luovuttaa on vaihtoehtona sitten, vaikka ne portaat tai jaloittelu työpaikalla.

3. Vähennä ruutuaikaa ja kokeile olla tekemättä mitään. Rauhoittuminen voi olla vaikeaa, mutta me kaikki tarvitsemme hetkiä rauhoittumiseen. 10-15 minuuttia omille ajatuksille päivässä on parempi kuin ei mitään. Kannattaa myös kirjoittaa muistiin ajatukset, jotka pulpahtavat mieleen tuona aikana.

4. Lepää. Uni on yhtä tärkeää kuin liikkuminen ja ruokavalio. Nuku silloin kun pystyt ja yritä pitää kiinni rutiineista. Sama koskee lepoa silloin kuin olet stressaantunut tai kipeä. Pysähtyminen voi olla vaikeaa ja unen priorisoiminen tuntua turhalta, mutta se kannattaa.

5. Sano kiitos. Kaikesta ei tarvitse olla kiitollinen, koska kaikilla meillä on huonoja päiviä ja hetkiä, jolloin on todella vaikea pysyä positiivisena ja olla kiitollinen. Jokainen spontaani kiitos on kuitenkin hyvä asia ja tekee jonkun iloiseksi. Esimerkiksi hyvästä palvelusta kannattaa aina kiittää eikä olettaa, että kyllä asiakaspalvelija tietää tekevänsä hyvää työtä.

Unohda siis perinteiset painonpudotushaasteet, elämätaparemonttitäyskäännökset ja liian korkeat tavoitteet. Ole itsellesi armollinen ja aloita pienillä teoilla. Nautitaan vuodesta 2018!



Tykkää ja jaa
Oletko sinä jo tutustunut Gloria-lehtiin? Gloria-sarjasta löytyy kolme eri lehteä; Gloria, Glorian Koti sekä Glorian Ruoka & Viini, joista jokainen erikoistuu eri aiheisiin. Kaikkia kolmea lehteä yhdistää positiivisuus ja elämästä nauttiminen.

Jos olet muodin ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ystävä, saattaa Gloria olla sinulle nappivalinta. Gloria on tyylikkäille ja arkielämän ylellisyydestä nauttiville naisille suunnattu lehti. Se on täynnä positiivista energiaa ja käsittelee monipuolisesti aiheita kuten muotia, matkustusta, ruokaa, kauneudenhoitoa, kulttuuritapahtumia ja tuoteuutuuksia. Lehden sisältö koostuu muun muassa mielenkiintoisista artikkeleista, inspiroivista henkilöhaastatteluista, ruokaohjeista ja henkeäsalpaavista matkakertomuksista, horoskooppeja ja blogeja unohtamatta.

Gloria


Glorian Koti taas keskittyy nimensä mukaan kodin viihtyvyyteen ja käytännöllisyyteen. Tämä suomalainen sisustuslehti tarjoaa inspiraatiota ja ideoita kodin kaikkien huoneiden, niin sisä- kuin ulkotilojenkin, sisustamiseen. Lehdestä löytyy kaikille sopivia ideoita kodin sisutusprojekteihin erikokoiset budjetit huomioon ottaen. Glorian koti esittelee kauneimmat kalusteet, valaistusratkaisut, kodintekstiilit ja parhaat pintaratkaisut. Tämä lehti on mahtava lahja jokaiselle sisustusfanaatikolle!

Glorian_koti


Kukapa ei sitten pitäisi lehdestä, jonka keskiössä ovat ruoka ja viini? Glorian Ruoka & Viini on lehti, jonka jokainen ruokaintoilija haluaa saada postilaatikkoonsa kahdeksan kertaa vuodessa. Ihanat, laadukkaat kuvat ja ammattilaisten testaamat reseptit ovat takuuvarma yhdistelmä inspiraation luomiseksi. Eri sesongit heijastuvat kunkin numeron resepteistä ja lukija saa ideoita niin nopeisiin arkiruokiin kuin juhlallisiinkin tarjottaviin.

Kuten lehden nimestäkin käy ilmi, on lehden erikoisosaamista myös erilaiset juomat, erityisesti viinit. Joskus saattaa olla vaikeaa esimerkiksi valita oikeanlainen viini tiettyä ruokaa varten tai pysyä perillä uutuuksista. Glorian Ruoka & Viini antaa parhaat viinisuositukset ja esittelee tuotteita hyvillä hinta-laatusuhteilla. Lehti on täydellinen valinta kaikille, jotka arvostavat arjen ylellisyyttä ja haluavat nauttia jokaisesta päivästä täysin rinnoin!

Glorian_ruoka_ja_viini
Tykkää ja jaa

10 ajatusta elämästä

onsdag 06 september, 2017 @ 10:21
0
sunnuntai


Näin syksyllä lehdet pursuavat kaikenlaisia elämänohjeita, vinkkejä ja rutiineja joita jokaisen tulisi noudattaa. Kokosimme yhteen Syksyn 2017 kymmenen parasta vinkkiä kuinka tulla onnellisemmaksi ja nauttia elämästä enemmän.

1. Ala viettää aikaa sinulle oikeiden ihmisten kanssa – Niiden Ihmisten kansa, jotka antavat sinulle energiaa, saavat sinut nauramaan ja arvostavat sinua. Jotka rohkaisevat sinua kehittymään ihmisenä ja auttavat sinua eteenpäin elämässä. Jos koet, että joku vie energiaasi, tuhlaa aikaasi tai ei jaa samoja arvoja on aika hyväksyä, että kaikkia tapaamiaan ihmisiä ei voi pitää elämässään, vaikka haluaisi. Klassinen esimerkki on lapsuuden ystävät, jotka päätyvät tekemään päinvastaisia asioita elämässään. Jos joku tuntuu väärälle laske rohkeasti irti ja keskity ihmisiin, jotka tuntuvat oikealle.

2. Ole rehellinen itsellesi, aivan kaikesta – ole rehellinen siitä mikä tuntuu oikealle ja missä tarvitaan muutosta. Ole rehellinen jokaisella elämäsi osa-alueella. Kun alat olla täysin rehellinen itsellesi alat ymmärtää paremmin, että missä seisot tässä elämässä, miten päädyit tähän tilanteeseen ja sinulla on paremmat mahdollisuudet löytää sinulle oikea suunta. Joskus omat ajatukset ja tunteet eivät tunnu järkevälle, mutta ole kuitenkin rehellinen itsellesi. Mieti, että onko tämä jotain pysyvää vai ohimenevää. Joskus kun tajuaa, että tuo asia josta ei ollut aluksi rehellinen itselleen on ohimenevää siihen liittyvä ahdistus poistuu.

3. Tee omasta onnellisuudestasi tärkein prioriteettisi – Se mitä sinä haluat, on tärkeää. Se on tärkeintä sinun elämässäsi. Pidä mielessä, että sinulla on paremmat mahdollisuudet huolehtia läheisistäsi, kun olet itse onnellinen ja tyytyväinen elämääsi. Sinun onnellisuutesi ei ole pois keneltäkään muulta. Jos odotat, että joku muu tekee sinut onnelliseksi et tule koskaan olemaan aidosti onnellinen. Kukaan muu kuin sinä itse ei pysty täyttämään kaikkia toiveitasi. Ala etsiä onnellisuutta niistä mahdollisuuksista joita sinulla on ja jonain päivänä löydät etsimäsi. Usko itseesi – aika ei ole koskaan oikea, joten ala toimia nyt. Aloita pienistä asioista ja pyri koko ajan eteenpäin.

4. Ole oma itsesi, aidosti ja ylpeästi
– ole oma itsesi, kaikki muut ovat jo varattuina. Pyrkimys olla kuten kaikki muut on tuhlausta. Kun olet oma itsesi ja keskityt asioihin, jotka ovat lähellä sinun sydäntäsi törmäät todennäköisemmin myös ihmisiin, jotka ovat sinun kaltaisiasi. Se on mahtava tunne, kun olet oma hassu, outo itsesi ja joku toinen ajattelee, että sinä olet mahtava.

5. Huomioi tämä hetki ja ala elää tässä hetkessä – on helppoa joko elää tulevaisuudessa tai murehtia menneitä. On niin helppoa ajatella ”huomenna, ensi viikolla, ensi vuonna, kun olen saavuttanut sitä, kun olen sen ikäinen”. Lopeta tuon kaltainen ajattelu ja ala elää nyt. Opi olemaan tässä ja nyt. Jokaisessa päivässä on jotain hyvää ja meidän pitäisi arvostaa enemmän elämää tässä hetkessä kuten se on tänään. Ala nauttimaan asioista joita sinulla on jo. Ajattelemme liian usein, että meistä tulee onnellisia, kun saavutamme tiettyjä asioita elämässä. Todellisuus on, että noiden tavoitteiden ja asioiden saavuttamiseen menee aikaa ja ne ovat todennäköisesti muuttuneet monta kertaa matkalla. Nauti siis tästä hetkestä.

6. Älä vertaa itseäsi muihin – jos haluat verrata itseäsi johonkin niin ala kilpailla itsesi aiemman version kanssa. Aina on kehitettävää ja parannettavaa ja vaikka tuntuisi, että et ole muuttunut paljon vuosien varrella, on hyvä katsoa elämässä taaksepäin ja miettiä onko suuntasi oikea ja oletko kehittynyt ihmisenä. Kilpaile itsesi kanssa siitä, että olet paras mahdollinen versio itsestäsi.

7. Ole mukava muille – ole onnellinen, kun muut menestyvät, sano kiitos, anna kehu, jos sinusta tuntuu siltä. Ala kiinnittää enemmän huomiota, että mistä pidät ihmisissä ympärilläsi ja kerro se heille. Kehu tulee kehun luo vai mitä? Ole avulias. Mitä enemmän autat muita sitä todennäköisemmin he auttavat sinua. Mitä enemmän negatiivisia asioita sanot, sitä todennäköisemmin niitä myös kuulet. Mieti, että onko asia jota olet sanomassa mukavasti sanottu. Jos vastaus on ei mieti uudelleen ennen kuin sanot sen ääneen.

8. Hyväksy, että kaikki ei ole täydellistä – virheitä tapahtuu, aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan. Mitä enemmän riskejä ottaa sitä todennäköisemmin jossain vaiheessa kompuroi. Arvosta sitä, että kuitenkin yrität, opit, kasvat ja kehityt jatkuvasti. Hyväksy kuitenkin, että aina kaikki ei voi olla täydellistä. Ihmiset ympärilläsi ovat mitä ovat ja yksi ihminen ei voi tehdä koko maailmasta täydellistä. Jos pyrit aina kehittymään, oppimaan ja olemaan parempi se on enemmän kuin tarpeeksi. Keskity asioihin joihin voit oikeasti vaikuttaa – on helppoa alkaa ajatella liikaa ja murehtia asioita joihin ei voi vaikuttaa millään tavalla. Sinä et voi muuttaa kaikkea ja on tuhlausta käyttää energiaa asioihin joihin ei voi vaikuttaa. Tämä johtaa vain turhautumiseen ja onnettomaan elämään. keskity asioihin joihin voit vaikuttaa ja toimi nyt. Jos kohtaat ongelman keskity sen ratkaisemiseen, älä siitä murehtimiseen tai valittamiseen.

9. Tee töitä tavoitteidesi eteen – mitä isommat suunnitelmat, sitä enemmän suunnittelua ja töitä tarvitaan. Tee suunnitelma, aloita pienistä loogisista askeleista ja pyri jatkuvasti eteenpäin. Pienet purot muuttuvat ajan saatossa isommaksi virraksi. Kukaan muu ei voi tehdä unelmistasi totta kuin sinä itse. Matkallasi tapaat varmasti ihmisiä, jotka ovat avuksi tavoitteidesi saavuttamisessa, mutta loppujen lopuksi sinä itse olet vastuussa omasta elämästäsi.

10. Ole avoin – anna elämälle ja sattumalle mahdollisuus. Anna elämän kuljettaa ja et tiedä minne päädyt. Pidä kuitenkin tavoitteesi aina mielessäsi. Anna tapaamillesi ihmisille mahdollisuus. Älä tuomitse etukäteen. Kiinnitä enemmän huomiota siihen mitä ihmiset tekevät kuin mitä he sanovat. Kuuntele itseäsi niin hyvässä kuin pahassa. Kokeile rohkeasti uusia asioita. Astu ulos mukavuusalueeltasi. Kokemukset tekevät meistä rikkaan. Ehkä kokeilemalla jotain täysin uutta löydät oman juttusi tai ihmisen, josta tulee sinulle tärkeä. Älä koskaan sano ei seikkailulle.

seikkailu

Tykkää ja jaa

Syksy tekee tuloaan, oletko valmis?

tisdag 29 augusti, 2017 @ 15:34
0
syksy



Kesä alkaa olla lopuillaan ja ilmassa on syksyn tuoksuja. Jostain syystä syksy tuntuu aina uudelle alulle. Lomat loppuvat, koulut alkavat, uudet harrastukset ja kurssit käynnistyvät. Ehkä tunne, että syksyisin puhaltavat uudet tuulet ovat nimenomaan peruja kouluajoilta jolloin kesän jälkeen siirtyi uudelle luokalle tai uuteen oppilaitokseen, mikä merkitsi kuin uutta alkua. Näin vuosia opiskelujen päättymisen jälkeen syksy tuntuu kuitenkin edelleen uudelle alulle. Arki palaa ja rutiinit vakiintuvat jälleen. Kesät ovat aina kiireisiä, kun haluaa nauttia säästä ja kaikista ihanista kesäjutuista, mitä voi sitten muistella lämmöllä talvella. Minulle itselleni syksy merkitsee rauhoittumista. Kuulaita aamuja, kiireettömiä hetkiä, kahvittelua ja kuulumisten vaihtoa kiireisen kesän jälkeen ystävien kanssa. Herkuttelua uusien ruokareseptien ja leipomusten parissa, ulkoilua sään salliessa ja kuntosalille palaamista kesätauon jälkeen. Pientä sisustamista kotona ja vaatekaapin päivittämistä. Rauhoittumista kotona hyvän lehden tai sarjan parissa. Onko mitään parempaa kuin viltin alle käpertyminen teekupposen kanssa? Lisänä tähän vielä muutama kynttilä pimeneviä iltoja valaisemaan ja kiireetön tekeminen kuten lukeminen - rentoutuminen on taattu.

syksyaamu


Minun lukulistani

1. Kunto Plus
2. Elle
3. Glorian ruoka & viini
4. Kotiaarre
5. OMjooga

Mitä sinun vapaa-aikaasi kuuluu syksyllä? Jätä kommentti!

Syysterveisin,

Reetta

lehtitilaus

Tykkää ja jaa

Isänpäivä

tisdag 08 november, 2016 @ 11:44
0
Isänpäivä



Mitä isälle lahjaksi?



Reetta (maajohtaja)
Metsästys & Kalastus, Maaseudun tulevaisuus tai Erä. Meidän isä on maanläheinen ja tykkää lukea asiapitoisia lehtiä. Olen kyllä huomannut, että myös Tex Willer uppoaa!

Pinja (markkinointikoordinaattori)
Isä on aina raahannut kotiin läjäpäin lehtiä ja muistan lapsuudesta, kuinka isä lähes aina työpäivän jälkeen istahti kirjastohuoneen nojatuoliin lukemaan lehtiä suklaarasian kanssa. Isä tekee työnsä puolesta yleensä jopa vuosittaisen ulkomaanmatkan kerätäkseen kokoon hyvän kokoelman ulkomaisia lehtiä. Lehtilahja tuntuu siis enemmän kuin luonnolliselta ajatukselta! Isä on kulinaristi ja aina soveltamassa uusimpia ruokatrendejä omassa keittiössä. Lehtien kautta inspiraatiota on helppo ammentaa kiireisen elämän keskellä. Tilaan isälle aina omat lempparilehdet, jotta voimme kommentoida reseptejä tekstiviestein ja lähettää onnistuneimmista herkuista valokuvia. Minun valintani ovat Glorian ruoka&viini, ELLE mat&vin, Image tai GQ.

Roosa (asiakaspalvelu)
Tuulilasi, Jääkiekkolehti tai Maku. Mein iskä tykkää laittaa ruokaa ja sen vois olla kiva saada vähän uutta inspiraatiota sen vanhojen bravuureiden lisäksi. Se tykkää seurata jääkiekkoa ja olisi varmaan mielenkiintoista sille lukea tarkempaa tietoa pelaajista ja alan tapahtumista.

Meri (asiakaspalvelu)
Jääkiekkolehti koska meidän iskä on iso jääkiekko-fani, tykkää seurata sekä pelata itse. Toisaalta iskä viihtyy myös hirvimetsällä tai kalastamassa, joten myös Erä tai Metsästys ja Kalastus voisi olla hyvä vaihtoehto!


Tykkää ja jaa
C7C4ADF6-E91C-41D0-B6C4-FA527F87331D